13/09/2026
11 DE SETEMBRE
INAUGURACIÓ DE LA X EDICIÓ
Amb un passe de pel·lícules mudes de Chaplin, H. Lloyd i altres , va finalitzar l’acte d’inauguració de la desena edició del Festival L’Eliana Cinema.
L’acte va ser conduït per l’actriu Sandra Calatayud, que va donar pas a la presidenta de l’associació L’Ecinema, Sofía Gallo, qui va donar la benvinguda als equips participants i al públic en general. També va agrair el suport de les diverses institucions i empreses que recolcen aquesta proposta cinèfila i, a continuació, va convidar a pujar a l’escenari la regidora de Cultura, Eva Santafé, i l’alcalde, Salva Torrent, perquè inauguraren oficialment aquesta desena edició.
L’acte va continuar amb un repàs de les diverses activitats que conformen la setmana festivalera, entre les quals es va destacar la projecció del curtmetratge De Sucre, el dia 15; la Festa del Cinema, que tindrà lloc a la Sala Fantàstic després de les projeccions del dia 18, amb votació pública, i la Gala Final del dia 19, amb l’entrega de premis i la presència de l’actor Fernando Tejero.
Durant l’acte també es van distribuir les localitzacions de filmació entre els diversos equips participants i es va desvelar l’objecte que haurà de formar part important del guió: UN DAU!
El reconegut pianista Alberto Medina va amenitzar l’inici de l’acte i va posar la banda sonora a les projeccions finals en directe i amb unes magistrals improvisacions al piano.